top of page
Ieškoti

Vaikas nebenori eiti į darželį. Ką daryti?


Mėnesių mėnesius vaikas su džiaugsmu eina į darželį, o tėvams atėjus jo pasiimti jis dar prašosi būti paliktas pažaisti… Ir staiga, vieną rytą, verkia ir nenori eiti į darželį. Kas atsitiko?


Tokia situacija, žinoma, glumina, bet iš anksto tikrai nėra reikalo pulti į paniką! Juk ir suaugusiesiems pasitaiko tokių dienų, kai net ir labiausiai mėgstamoms veikloms nekyla rankos. Visiškai normalu, kad tokia savijauta aplanko ir mūsų mažuosius. Taigi, ką daryti?


Pirmiausia užduokite sau keletą klausimų! Ar mano vaikas neserga? Ar jis pavalgęs ir gerai pailsėjęs? Ar pastaruoju metu nepasikeitė nusistovėjęs dienos ritmas? Ar neartėja namuose šventė ar svečių vizitas, kurį vaikas, galbūt, baiminasi praleisti būdamas darželyje? Jei į visus šiuos klausimus atsakėte “ne”, tuomet laikas gilesnei tokio pokyčio analizei.


Kalbėkitės su vaiku! Jei jūsų vaikas jau geba kalbėti ir savo jausmus gali išreikšti žodžiais, pradėkite diskusiją apie jo dieną darželyje, paklauskite ką valgė, su kuo žaidė, ar ėjo į lauką, ar buvo įdomu ir smagu, ar nori rytoj eiti į darželį ir žaisti su draugais? Daugeliu atveju, tikėtinas teigiamas atsakymas ir tai dažniausiai identifikuoja vaiko prisirišimo ir iš to kylančią nerimo jausmo problemą. Tokiu atveju dažnai padeda rytiniai pokalbiai prieš atsisveikinimą darželyje. Patikslinkite, kada atvažiuosite jo pasiimti ir ką veiksite vakare – gal užsuksite į parduotuvę, gal kartu gaminsite vakarienę ir lauksite grįžtančio tėčio, gal dėliosite dėlionę. Taip sukursite vaiko pasąmonėje teigiamus vaizdinius ir praskaidrinsite jo nuotaiką.


Kita, dažnu atveju, veiksminga priemonė – vaiko asmeninio daikto atsinešimas į grupę. Tai gali būti nuotrauka, iš pasivaikščiojimo parke parsinešta šakelė, kino teatro bilietas, knyga, bet koks priminimas apie istoriją ar įvykį, kuriuo mažylis norėtų pasidalinti su auklėtojomis ir grupės draugais.


Tarkitės su pedagogais! Jei vaikas užsisklendęs ir nepasakoja apie savo dieną darželyje, arba iš pokalbio neaiškėja nenoro eiti į darželį priežastys – nedvejokite, pasikalbėkite su pedagogais. Išsiaiškinkite, ar yra kokių nors pokyčių grupės aplinkoje, gal pasikeitė darbuotojas, ar prisijungė naujas vaikas, o gal grupę paliko geriausias jūsų sūnaus ar dukters draugas. Pasidomėkite, ką, anot pedagogų, darželyje vaikas mėgsta ir nemėgsta, kaip jam sekasi bendrauti su kitais bendraamžiais. Dažniausiai, tokios diskusijos metu, išryškėja smulkūs dienos epizodai, kurie galimai neramina ar erzina vaiką. Pavyzdžiui, užsižaidęs nespėjo į tualetą ir nuo tada gėdijasi, arba vaikas nemėgsta paskirtos vietos prie pietų stalo, ar nemėgsta sąlyčio su vandeniu ir dėl to rankų plovimas prieš valgymą varo jį iš proto. Neretai suaugusiesiems atrodančios smulkmenos ir yra priežastys, dėl kurių vaikai pradeda vengti darželio.


Pasikalbėjus su pedagogais tikrai jausitės ramiau, net jei ir neišsiaiškinsite dėl ko pasikeitė vaiko elgesys, tikrai įsitikinsite ar vaikas darželyje yra saugus, kiek gerai jį pažįsta pedagogai ir neabejotinai kartu sukursite strategiją, kaip vaiko dieną darželyje paversti pozityvia patirtimi ir neišdildomu nuotykiu.


Galimos strategijos:

· Leiskite vaikui jus mokyti dainuoti darželio dainas, parodykite, kad esate sužavėti tuo, ko jis išmoko darželyje.

· Namuose pabaikite piešti darželyje pradėtą piešinį, skatinkite diskusiją apie tai, ką, jo nuomone, apie užbaigtą piešinį pasakytų jo auklėtoja, pasiūlykite kitą dieną jį nusinešti į darželį ir parodyti auklėtojai bei draugams.

· Su auklėtoja aptarkite kitos dienos darželio veiklas ir jau iš vakaro pradėkite su vaiku diskutuoti apie tai kokia smagi ir įdomi diena laukia rytoj.

Įsijunkite į grupės veiklas! Šiandien daugelis tėvų dirba visą darbo dieną, kai kurie dirba keliose darbovietėse. Jie ne visada gali dalyvauti vaikų ugdymo veikloje. Tačiau tyrimai rodo, kad vaikai, kurių tėvai prisideda prie jų ugdymo(si), vėliau pasiekia geresnių rezultatų. Todėl Mįsliaus dirbtuvėse stengiamės, kad tėvai, įžengę į darželio grupę, suvoktų, jog čia užteks vietos ir jiems.


Maži vaikai, stebėdami, kaip pagarbiai ir nuoširdžiai bendrauja jų šeima ir pedagogai, mato, kad abu pasauliai – namai ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga – yra susiję. Tokioje aplinkoje jie jaučiasi saugūs, sumažėja arba išnyksta išsiskyrimo su tėvais nerimas.




19 peržiūrų0 komentarų

Naujausi įrašai

Rodyti viską
bottom of page